N-aş vrea să vă plictisesc cu pasiunile mele exacerbate pînă spre punctul de a deveni obsesii. Să zicem că scriu asta pentru mine şi poate pentru puţinii (că, fără supărare, sunt puţini) interesaţi. O scriu şi ca pe un autodenunţ, pentru că eu, îndrăgostitul de Beatles din vara lui ’95 (cînd am cumpărat prima casetă de la chioşcul cu piraterii ordinare de vis-a-vis de şcoala nr. 1), eu, care am toate cîntecele apărute pe vreun album Beatles scrise (ba chiar şi traduse) pe caiete acasă (căci m-am apucat de transcris lyrics-uri Beatles după ureche cînd încă nu auzisem de internet), eu, care am tînjit după un video mai mult decît am făcut-o vreodată pentru orice altceva, atunci cînd nu am putut să înregistrez filmul „A Hard Day’s Night”, transmis pe TVR 1 demuuult de tot, eu, deci, am aflat azi că există o grămadă de alte cîntece semnate Lennon & McCartney de care nu auzisem. Este vorba despre cîntece compuse de ei chiar în anii de glorie ai Beatles, dar la care renunţau, nepărîndu-li-se suficient de bune pentru a apărea pe un album. Şi acum vine surpriza: nicio astfel de melodie nu a „murit”, deoarece existau mulţi alţi artişti dornici să le preia şi să le cînte ei. Ba chiar au existat interpreţi care şi-au clădit întreaga carieră şi întregul nume pe „gunoaiele” aruncate de cei de la Beatles (nu vă face asta să vă gîndiţi la păsărelele alea care trăiesc hrănindu-se cu resturile din dinţii crocodililor?), cum ar fi Billy J. Kramer (Billy J. Kramer and The Dakotas). Ba mai mult, există un album intitulat „The Songs Lennon and McCartney Gave Away„, care conţine 20 astfel de piese interpretate de cei care au preluat melodii la care compozitorii lor (în general John şi Paul) au renunţat. Ei bine, am reuşit să le ascult aproape pe toate, graţie youtube-ului care nu încetează să mă surprindă plăcut, ba chiar am găsit cîteva înregistrări ale melodiilor cîntate de Beatles înşişi, în diverse sesiuni de înregistrări. Unele dintre aceste cîntece au fost cîntate şi „oficial”, la celebrul „The Beatles Live at BBC” din 1964. Vă dau link-uri către două din ele, nişte piese adorabile (zic eu), specifice perioadei timpurii (1960-1965) a The Beatles, preferata mea, de altfel:

http://youtube.com/watch?v=ZTlKfOMN9rA (I’ll Be On My Way, a lui Lennon)

http://youtube.com/watch?v=TLet713aGZw (Bad to Me, al lui McCartney)

Ascultaţi-le şi spuneţi-mi că nu vă plac! Dar în comment-uri, da? 🙂