Azi nu voi fi supărat. Azi voi fi tolerant, maleabil, înţelegător, uşuratic, ignorant, pacifist, îngăduitor şi politicos. Azi voi oferi locul meu în autobuz unui libidinos cu 300 de grame de gel în freză. Azi voi zâmbi când un şofer nu mă va lăsa să traversez pe zebră. Azi voi crede că o mamă care îşi cumpără un pachet de ţigări apoi îi refuză copilului ei o ciocolată e o mamă bună, care ştie că comunismul a fost un căcat şi că toţi oamenii, începând cu copilul ei, trebuie să ştie că nimic nu li se cuvine şi nu le pică din cer. Azi voi asculta manele; ba chiar voi fredona o manea, în metrou. Azi voi adora aglomeraţia şi subsuoara burtosului transpirat de lângă mine îmi va mirosi a tei şi scorţişoară. Azi voi lăsa chelnerului bacşiş direct proporţional cu timpul de onorare a comenzii. Azi mă voi îndrăgosti de ţeava de eşapament a unui SUV şi o voi fute iubi cu pasiune. Azi voi aprecia canicula şi îmi voi linge transpiraţia de pe buza de sus, iar aceasta va avea gust de pizdă cremă de zahăr ars. Azi mă voi duce la un film prost şi îmi va plăcea, apoi îmi voi sfătui toţi prietenii să se ducă să-l vadă, dacă n-au făcut-o deja. Azi voi trece pe la muncitorii din pasajul de la Universitate şi le voi mulţumi că au distrus McDonalds-ul, Gregory’s-ul, Coffee Grind-ul şi anticariatele alea inutile şi au ridicat în locul lor mult praf, tone de praf care vor provoca boli incurabile multor oameni răi. Azi îi voi fi recunoscător lu’ Videanu că n-a cumpărat decât paişpe autobuze cu aer condiţionat pentru tot Bucureştiul, ştiind că pe mine mă doare o ureche de la curent. Azi îl voi înţelege pe taximetristul care a ales cea mai ocolitoare rută posibilă; îi mor copiii de foame cu celularele la ureche, iar el poate va afla, până la urmă, când va câştiga suficient, dacă nevastă-sa se prostituează de plăcere sau pentru a aduce bani în casă. Azi voi şti că lumea e un closet şi România un căcat, dar le voi mirosi cu plăcere.

Azi îmi vor plăcea toate cele de mai sus, dar mâine… mâine îmi bag pula-n ei!!!

* „azi” nu e o zi specială pentru mine. Nu am avut nici o revelaţie, nu am visat nimic, nu am fumat iarbă şi nu ştiu pe nimeni care să se fi născut pe 16 (iar, dacă ar trebui să ştiu, îmi cer scuze). Pur şi simplu am nevoie de o zi liberă. Ia mai agitaţi-vă şi voi, dă-vă dracu’!