[acest post este scris de la redactie, d-aia nu are diacritice, da’ las’ ca intelegeti voi, da-va-n caciulita mea de la A]

Muaaaama, trend nou la bloggerii romani, manca-mi-ar! Sa scrie despre scandalul dintre tanarul a carui prietena se pisa ketamina si lingaii (cunoscuti, in alte medii si ca „slugile”, „tonomatele”, „carpele”, „pupincuristii”, „nevertebratele” s.a.m.d.) de la Antena 3. Deci a scris Zoso despre treaba asta, ba, tata! Sau voi nu stiati care-s noile criterii de selectie a unei stiri? 1) Sa scrie Zoso de ea  2) Impactul social  3) Proximitatea temporala & spatiala si alte subpuncte care oricum nu conteaza. E drept, au mai tratat subiectul Raul si Maria, dar, desi sunt prietenii mei, imi pare rau sa-i anunt ca cu Zoso nu se compara, ca Zoso e dumnezeu si n-a intrat la jurnalism ca n-a vrut el, n-avea chef sa intre la facultate in ziua aia, ce pula lui!?

Dar sa-l lasam pe Zoso si sa-l luam putin la pula pe Cristi Neagoe, scuzati-mi ironia fina. Inainte sa scriu acest post, ma gandeam sa nu tin cu nimeni. Imi pregatisem o disertatie (ca eu nu zic, disertez) despre moda asta de cacat la romani de a fi de o parte sau de alta. Pula mea, daca traia Aristotel cre’ca isi facea talk-show de dialog si ii ardea rhetoric la cur pe toti ultrasii astia. Dar, cand sa zic ca si aia de la Antena 3 si tanarul Cristi Neagoe sunt de cacat, am citit cateva texte de-ale ultimului pe blogul unui „ziarist” (pun intre ghilimele pentru ca, dupa umila dar foarte pertinenta mea parere, oamenii care scriu ziare aservite nu sunt ziaristi, sunt piaristi deghizati in ziaristi) pe nume Andrei Badin. Andrei Badin asta a vrut sa-l distruga, pe blogul domniei lui, pe Cristi Neagoe, un tanar detasat de Institutul Cultural Roman la New York. Si, in incercarea lui de a-l umple de cacat pe Neagoe, Badin a publicat cateva texte de pe blogul lui Neagoe. Redau in intregime textul lui Neagoe, preluat de pe blogul lui Badin:

„Cahcahnari la pensie joacah table pe sub tei muie bah. Dabiai vedeam printre frunze cum ishi mishka lenesh bratzele pahroase dah proletari mpula mea, doar cah spahrgeau linishtea aia de pranz cu zarurile lor shi cu shaseshasele cand mai prindea vrunu shi dahdea cateun urlet dhala de tzi se fahcea pielea gahinah. Gahina udah miroase urat. Pielea lor bahtranah, tatuatah cu zar, miroasea urat. A uzinah, a inutil. Candeala aia dah sandilhau expirat mah face sa borahsc. Chiar vodca pute altfel in muia ahlora. Shi Fres pahshea linishtit, parcah plutea prin valurilealea de fierbintzealah de la ora trei.Boshorogi. Ashteaptah sa le rupah mecla pe la umbrah. Sa mor dacah nu. „Dah, tataee shi tu ceva de drinkschnitt, traitziar!” Shtiam io, trebuia sa fie asta. Iote bouu cah vine cu ciomagu dupah el. Talpan gurah.Asha era el. Nu trebuia sa stai prea mult prin preajmah ca sahtzi dai seama.”
CRISTIAN NEAGOE DUPA O BETIE CRUNTA LA SNAGOV

Baaaaah, cat de tare! M-am ras, e un text scris cu nerv, contondent, coerent si curajos. Bine, Badin nu cred ca avea cum sa-si dea seama de asta. Iar Gadea si Stan cu atat mai putin. Drept dovada, la „Sinteza Zilei”, Mihai Gadea l-a rugat pe Cristi Neagoe sa citeasca acest text in direct, nu inainte de a-i avertiza pe parinti sa-si ia copiii din fata televizorului. Pai, ba, pula-cu-ochelari, tu chiar crezi ca vreun parinte responsabil si-ar lasa copiii sa se uite la tine si la tralala-ul ala cu mustata? Ce sa-nvete, mah, de la voi? Sa pupe-n cur? Sa manipuleze? Sa insele? Sa strige opinii care nu sunt ale lor? Sa fie falsi si prosti? Ma rog, aia periculosii sunt Badea, Stan, chiar si Cristoiu. Dar, Gadea, tu esti un inocent. Cine pula mea sa te creada pe tine, cu fata aia de bebelus cu fruntea lata? Cum sa fii tu dur? Pun pariu ca-ti da Felix cel mai mic salariu din trust, ca nu se poate baza pe tine, da-te dreaq de nepericulos.

In fine, Neagoe s-a apucat sa-si citeasca textul, dar obositul de Gadea l-a oprit pe la jumatate, chipurile ca sa nu-i afecteze pe telespectatorii lui, futu-i in gura si pe aia.

Cat despre Neagoe, care scrie despre cum se drogheaza, cum se pisa prietena lui ketamina si cum o rade el la pizda cu jiletu pe ea, sa fie sanatos! Ca sa se apere de cainii de la Intact, el spune ca textele alea sunt „fictiune”. Ma rog, eu nu cred. De altfel, e cam greu sa fie fictiune un text ca ala cu mosnegii jucand table, din moment ce toti ii recunoastem atat de bine pe actori din viata reala. Nu e fictiune, e real, e bine scris, dar nu e musai sa fii de acord cu el. Eu nu mi-as dori ca prietena mea sa se pise ketamina, de exemplu, si nici sa particip la epilarea ei braziliana. In schimb, e obligatoriu ca toata lumea sa inteleaga ca libertatea de expresie este o notiune sfanta, in presa si in general. Nu si in Antena 1/2/3, desigur, poate nici in Realitatea sau in TVR, dar ma rog, pula mea, noi, ca oameni neatarnati si corecti, ne putem permite sa judecam liber si sa recunoastem si dreptul altora de a o face. Bravo, Neagoe, bea, frate, pisat, daca-ti place, eu n-am nimic impotriva, atata timp cat scrii la fel de dezinhibat, la fel de liber si la fel de neiertator. Iar tie, Gadea, multa muie.

Aveti aici ultimul post al lui Badin despre subiect, primul filmulet este cel in care Neagoe isi citeste textul:

http://www.badin.ro/2008/08/rusinea-cristian-neagoe.html