Lumea îmi spune că semăn cu Mircea Badea de prin clasa a şasea. Abia zilele trecute mi-am dat seama cîtă dreptate au. În ultimele sale emisiuni, Badea a fost atît de idiot încît mi-a adus aminte de mine, dar de mine în clasa a şasea. Şi eu obişnuiesc (şi mai ales obişnuiam) să spun enormităţi iar apoi să refuz să accept că am greşit şi să o dau ba pe glumă, ba pe nepăsare, ba pur şi simplu să insist şi să persist în greşeală. Dar tîmpenii atît de monstruoase precum cele pe care le-a zis Mircea la televizor ieri şi alaltăieri nu cred că am spus vreodată.

În emisiunea de joi, super-informatul Mircea Badea a demonstrat că începe să calce pe urmele ezotericului şi idiotului său prieten Oreste, emiţînd cea mai banală şi răsfutută teorie a conspiraţiei a secolului XX: că omul nu a fost, de fapt, pe Lună, ci a fost doar o manevră de marketing filmată într-un studio fără aer condiţionat. Pînă aici, să zicem că toate bune, mai cunoaştem psihopaţi care sînt convinşi de acest lucru, deci nimic neobişnuit. Problema a apărut cînd Badea, în încercarea de a-şi argumenta opinia, a spus că e cam ciudat faptul că oamenii au ajuns o singură dată pe lună şi că nu s-a mai întîmplat de-atunci. Dar uite, special pentru pasionaţii de deontologie, am zis să fiu jurnalist şi să extrag enormităţile lui Badea exact aşa cum au fost rostite. Zice Badea retoric, pe la jumatea emisiunii: „Acu’ 40 de ani, cel puţin teoretic, oamenii s-au dus pă lună, au aterizat, au ţopăit pe-acolo şi s-au şi întors.”  În primul rînd, folosirea superbului verb „a ateriza” pentru coborîrea pe suprafaţa Lunii e de băiat cu şapte clase din Sălăjan. Terra e Terra, Luna-i Lună. Dar cum „alunizare” suna rău şi nu ţinea boul de Badea minte, i-au zis „aselenizare”. Ce a urmat însă a fost şi mai uimitor. Zice Badea din nou, în transcrierea mea exactă şi fonetică: „Evident că pă Lună n-a ajuns nimeni d-atunci!„. Problema era că orice om care s-a uitat la Discovery de zece ori în viaţă a aflat sigur că au fost şase misiuni Apollo pe Lună şi că, pînă la sfîrşitul programului, 12 (doisprezece, doişpe pentru Badea) oameni au pus piciorul pe suprafaţa aia selenară pe care aterizează Badea. Şi asta a observat şi un telespectator al şpăgatarului de la Antena 3, care i-a atras atenţia în legătură cu cele şase misiuni în pauza publicitară. Ei bine, Badea, în loc să-şi pună ţărînă „dă pă Lună” în cap şi să admită că a dat cu lavaliera-n baltă, a insistat ca un copil prost ce nu e, el fiind adult: „Prietene, deci dacă au fost de şase ori oameni pe Lună eu mă arunc în cap dă pă Intercontinental în dublu tuluc! Deci asta never ever ever!„. Aia cu tulucu’ în loc de tulup să zicem că-i glumă din gama „hai să fac pe prostu’, poate-poate aşa cred ăştia că eu de fapt sînt deştept”. Dar, cum oamenii chiar au fost pe lună de mai multe ori decît crede Badea, mă aşteptam să fie om de onoare şi să nu mai apară la emisiunea de ieri, incomodat fiind de faptul că e înfipt cu căpăţîna într-o tonetă de îngheţată de pe Batiştei (lîngă Intercontinental, pentru ţăranii care nu-s din Bucureşti).

Şi totuşi, Badea a apărut din nou aseară, cu o altă minune a culturii lui vaste. Ca să mai scurtez, a zis că piesa „Imagine” a fost cîntată de Beatles. Din nou, în pauza publicitară, un telespectator cu IQ peste 70 i-a semnalat că nu Beatles a cîntat piesa „Imagine”. Nu vă mai citez din răspunsul furibund al lui Mircea, că, la ora la care scriu acest text, emisiunea de aseară nu se poate urmări. În orice caz, Badea a început un nou delir în care i-a explicat „boului” (cred că aşa l-a şi făcut pe bietul om) că normal că Beatles a cîntat piesa aia, pentru că Lennon cînta la Beatles. Mă rog, el n-a zis Lennon, că nu ştia cum îl cheamă, dar i s-a şoptit de către un operator mai cult din studio. Ţin pe această cale să-l informez pe bou (boul de Badea, desigur) că piesa „Imagine” a fost compusă în 1971, la un an după ce formaţia The Beatles s-a destrămat. S-a destrămat, adică a încetat să mai existe. Cînd a apărut „Imagine”, Beatles nu exista, deci nu avea cum s-o cînte. Aşa cum nu a cîntat nici „Hope of Deliverance” şi aşa cum Police nu a cîntat „Desert Rose”, cum Take That nu a cîntat „She’s the One” şi cum Dire Straits nu a cîntat „True Love Will Never Fade”.

Badea, am mai zis-o, e un şoumen grozav. Iar faptul că e îngrozitor de incult n-ar fi un mare impediment, dinspre partea mea. Dar fudulia de oltean prost cu care îşi susţine tîmpeniile e greţoasă. Aşa că Mircea, fă-te că citeşti! Şi taci!