Astăzi, la ştiri, am avut plăcerea să văd din nou originalul titlu „A ars ca o torţă”. Şi nu atît titlul mi-a plăcut, cît localul care a fost „torţa” de săptămîna asta. Ei bine, este vorba de un restaurant împuţit de manelişti situat în spatele Pieţei Gorjului, exact la jumătatea drumului dintre staţia de metrou şi blocul meu. Era un restaurant de ăla cu manele cîntate live. Şi nu orice fel de manele, ci manele de jale. Le ştiţi sigur, vaietele acelea prelungi de cîine bătut şi ars cu ţigara la testicule. La orice oră din zi, dimineaţa devreme sau noaptea tîrziu, maneliştii urlau a inimă albastră la microfoanele terasei, iar clienţii îşi beau aparent liniştiţi berea ieftină. Nu sînt tocmai ceea ce s-ar numi un credincios, dar m-am rugat de multe ori la Dumnezeu să ardă acea terasă infectă, cu tot cu personal şi clienţi. Vă puteţi imagina bucuria care m-a cuprins cînd am aprins televizorul azi-dimineaţă. Dumnezeu m-a pedepsit însă niţel (vorba lu’ Jiji), arzînd doar localul, nu şi ţiganii (da, l-am folosit peiorativ, sugi pula C.N.C.D.!) dinăuntru. Asta e, măcar am satisfacţia că vor migra spre alte locuri, cum au făcut ei dintotdeauna. Acum n-aş vrea să forţez prea mult nota, dar, Doamne, dacă tot Te-a cuprins frenezia incendierilor, am aici o listă cu locurile din Bucureşti pe care mi-ar plăcea să le găsesc arse ca nişte foste torţe cînd mă întorc din concediu:

– piaţa Crîngaşi;burn1

– mall-ul din Vitan;

– stadionul Ghencea;

– parcarea de la Universitate;

– clubul P24 din Regie;

– complexul Europa;

– sediul Libertatea;

– Palatul Victoria;

– Palatul Parlamentului;

– Palatul Cotroceni;

– toate Spring Time-urile;

– toate filialele de bănci.

Mersi anticipat, Te pup!

PS – voi ce-aţi vrea să ardă cît sînteţi plecaţi în concediu?