Puteti trai si daca nu cititi postul asta. Lejer. Eu insumi as fi supravietuit fara sa-l scriu. Dar nu se face. Nici un snob care se respecta nu merge intr-o tara straina degeaba. Tarile straine sunt misto (o sa aveti surpriza ca majoritatea sa fie civilizate), dar nu-s chiar cine stie ce. Mult mai important e sa afle altii ca tu ai fost in ele. Sa te intrebe „Si, cum a fost in Pulamelia?”. Iar tu sa le raspunzi invariabil: „Misto, cum sa fie?”. Apoi, in cazul in care simti ca nu te-au intrebat suficienti oameni cum te-ai distrat in concediu, postezi repede un post pe blog in care iti expui impresiile super-pertinente de taran pe care o agentie obscura de turism l-a izbit cu basca de civilizatie. Iata, deci, impresiile mele despre Praga:

– se mananca mancare si se bea bere. Spre deosebire de la noi, unde se mananca cacat si se bea pisat. Mai multe detalii gastroepice, aici: http://catavencu.ro/quoi_bon_avoir_quitt_costita_pragai-9331.html

– chelnerii sunt aproximativ la fel de nesimtiti ca la noi. O singura mica diferenta: aia isi fac treaba excelent. Drept pentru care pretind si bacsis. Uneori iti sugereaza chiar ei cam cat ar trebui sa lasi.

IMG_0633

– restaurantele sunt misto si rezonabile ca pret. La Praga te ingrasi cam cu juma’ de kil pe zi. Deci nu va prelungiti prea mult sederea.

– femeile sunt urate, e prost Turosu…

– cladirile sunt uriase. Unii ar zice frumoase. La mine nici un lucru urias nu poate fi frumos. Spuneti-i complex, frustrare, moft, spuneti-i si „metempsihoza” daca vreti, mie mi-e egal.

– metroul e comod si adanc. Biletele se composteaza numai daca vrei, ca in autobuzele din Bucuresti. Doar ca exact cand nu vrei o sa ai ghinionul sa fie control. Eu l-am avut. Am scapat de amenda pentru ca i-am aratat controlorului buletinul, in care am o fata de copil de tigan roman fugit de-acasa (nu neaparat in Praga).

– nu poti sa mai admiri un beton in Praga, ca treci strada si te trezesti intr-un parc. Sunt sanse bune sa fie mai multe parcuri si paduri in Praga decat copaci in Bucuresti. Niste oameni ai padurii, cehii astia.

– preturile la suveniruri sunt extrem de mari, dupa gustul portofelului meu. Iar eu am avut prea multi prieteni pentru ele. Noroc cu cardul, saracul.

– in afara de o Billa amarata, peste tot in Praga veti gasi supermarketuri Albert. Unde nu-i un supermarket Albert, e sigur o reclama la supermarketuri Albert. Care-ti spune ca, daca faci dreapta si mergi 200 de metri, gasesti un supermarket Albert. Ceea ce-i bine, pentru ca la supermarketul Albert gasesti bere ceheasca intre juma’ de euro si un euro. Orice bere ceheasca e de 7,5 ori mai buna decat orice bere romaneasca. In medie.

– in mod absolut exceptional, circulatia e normala. Trotuarele sunt late, fara masini parcate pe ele sau terase cu aprobare care sa le ocupe. Am facut turul Pragai cu bicicleta, exclusiv pe trotuar. Chiar asa, oare la Bucuresti or fi trotuare late? Nu se stie. Nu le-a vazut nimeni din generatia noastra care sa ne spuna.

– am stat, cred, la cel mai de cacat hotel de trei stele din Praga. In cazul asta, ne-apropiem de ei. Cred ca si la Mamaia gasesti hoteluri de trei stele mai bune. Avea camere mari, frumoase, cu televizor, frigider si aer conditionat. Facilitati dintre care mergea doar televizorul. Cu frigiderul n-am reusit sa rezolv in cele patru zile de stat acolo. Cu aerul conditionat nici n-am incercat. Olympic Tristar ii zice.

– Praga mi s-a parut mai placuta noaptea decat Barcelona. Poate unde e proaspat iesita din comunism si mentalitatile nu s-au destins, deci nu-s curve, proxeneti si dealeri de droguri la vedere, pe strazi. Sau poate ca berea care se bea peste tot are darul de a face oamenii mai relaxati. Mi-a parut rau ca metroul circula doar pana la 12.

– ah, si e foarte usor de ajuns oriunde, chiar si pentru un bou lipsit de orientare ca mine. Iar ghidurile sunt foarte utile, atat alea tiparite cat si cele online. Cu ajutorul lor am descoperit niste carciumi foarte dragute si ieftine. Daca aveti drum prin Praga, deci, contactati-ma, ca am o gramada de ponturi.

PS – a fost un post nasol, stiu. Dar nu disperati. Zilele astea vin unele mai misto. Despre noi descoperiri in cazul crimei din acel cacat de oras numit Timisoara, despre o campanie super-misto facuta de colegii de la Catavencu cat am fost eu in concediu si despre cum sa faci bani ieftin, fara job si fara sa te prostituezi.

* parafraza dupa Gabi Drogeanu, care a vorbit despre acelasi oras in textul „Diavolul se-mbarca de la Praga”, din ghidul de calatorii Catavencu.