Fără să mă plîng, vă mărturisesc că sînt ceea ce aţi putea numi un om ghinionist. De exemplu, astăzi am luat pentru prima dată, în ultimele două luni, taxiul. Momentul a coincis cu ziua cu cel mai aglomerat trafic (de departe!) din Bucureşti, din aprilie pînă în prezent. Ieri fusese infinit mai bine. Făceam opturi cu bicicleta pe Iuliu Maniu, printre maşinile răzleţe. Astăzi însă mă grăbeam să ajung la o întîlnire, aşa că am sunat la o firmă de taxi. Operatoarea mi-a dat 12 minute. Asta trebuia să mă pună pe gînduri. Am plecat cu douăzeci de minute înainte de ora fixată spre Universitate. Dar astăzi nu mai era ieri. Am mers literalmente bară la bară de la Gorjului. Am ajuns la destinaţie în 65 de minute şi am plătit 30 de lei, cu tot cu bacşiş, la un drum care aproape că nu are cum să facă mai mult de 20. Nu vă spun care era persoana care m-a aşteptat 45 de minute peste ora de întîlnire. Suficient să vă mărturisesc că-i vorbesc cu „dumneavoastră”.

Fără să mă mustru prea tare, vă mărturisesc că sînt ceea ce aţi putea numi un om prost. Prostiei i s-au dat sute, poate mii de definiţii în istorie. Pentru mine, un prost este acela care nu învaţă din greşeli. Aşa sînt eu. Asta o dată. Apoi, prost e omul care are un supermarket lîngă casă şi îşi face cumpărăturile la 10 km distanţă, la Carrefour-ul de la Unirii. Aşa am făcut eu. Asta a doua oară. Prost mai e şi ăla care intră mereu în hypermarket cu gîndul să ia un suc şi-un kil de carne şi iese (tot mereu) cu un cărucior plin de tot felul de cumpărături care mai de care mai inutile. Cum am făcut eu azi, adică. Am intrat în Carrefour să cumpăr o caserolă de pulpe şi nişte morcovi şi am ieşit cu o sacoşă burduşită pe care abia o tîram. Spuneam că nu învăţ din greşeli. Era ora opt seara şi plasa era grea. M-am gîndit că se circulă binişor. Aşa că am luat iar taxiul. Şi (tot) iar am făcut o oră pînă acasă.

DAR în povestea asta există şi un dar. DAR, deci, am întîlnit cel mai amuzant taximetrist din Bucureşti. A fost o oră în trafic petrecută frumos, cu taximetristul cu indicativul 84 de la Speed Taxi. Un taximetrist absolut incredibil. Într-atît de incredibil încît merită o poveste separată. Reveniţi luni. Promit să v-o spun pe toată, de data asta chiar şi cu umor.