Zic că „îs” pentru că-s prin Ardeal/Banat şi fac eforturi mari să mă adaptez accentului de pe aici. Sînt aşa determinat, încît la început era cît pe-aci să combin nefericit olteneasca cu bănăţeneasca şi să zic „îsăi” (adică fusăi). Dar, în timp, am devenit un mic expert. În Ardeal/Banat nu se zice simplu „teatru”, din două silabii, ca la noi în Oltenia sau la Bucureşti. Nooo! (adică NU). În Sibiu, par example, se zice „te-A-tru”,  din trei silabe şi cu accentul apăsat tare pe silaba care n-ar trebui să fie silabă – a doua. În Reşiţa se păstrează silăbăreala corectă, dar se pronunţă „TIATRU”. Ştiţi voi, cum zic pizdele din Banat cînd apar la televizor la Bucureşti şi vorbesc perfect limba română pînă necuratul le scoate în cale grupul de litere „ea”, pe care uneori îl pronunţă bine, pentru că nu-i mare căcat să zici simplu „EA”. Alteori, însă, li se pare că-s mai cule dacă mai bagă o „cafia”. Sau o „mania”. Sau o „mia”. De la „duceţi-vă în pula mia”! (mare atenţie la „duceţi-vă”, e şi acolo un accent ardelenesc de pus pe o silabă greşită).

Despre campania politică, ce să vă zic? S-au gîndit şefii c-am dat bine pe prima pagină cu capul lui Antonescu (apropo de ultimul post) şi m-au trimis în ţară cu el şi echipa. Am fost pînă acum în Eftimie Murgu, Caransebeş şi Reşiţa, iar acum scriu din Alba Iulia. Astăzi voi mai merge în Deva, Hunedoara, Simeria, Arad şi Tîrgu Mureş, în ordinea asta. Vorba unui prieten, traseul e ca pişatul boului, probabil că aşa va fi şi conducerea, dacă e să cîştige. M-am săturat de discursuri încă din primele trei localităţi, d-aia acum stau în microbuz şi-o ard online. Nu mă înţelegeţi greşit, Crin vorbeşte bine. Problema e că vorbeşte ultimul. Pînă la Crin, la microfon se mai perindă o droaie de politruci, demagogi, ipocriţi, mîrlani, comunişti, bîlbîiţi, narcisişti, semidocţi, îmbuibaţi şi aşa mai departe. Că deh, dacă voia să vorbească numa’ el candida independent şi făcea 8%. Aşa, pentru alea 20 şi ceva la sută pe care le va lua, Crinache trebuie să suporte toate lichelele de provincie făcîndu-şi campanie locală pe spatele lui. Şi, ca şi cînd asta n-ar fi fost de ajuns, mai pronunţă şi „tiatru” şi „te-A-tru”, nesuferiţii.

PS – da, îmi place Crin Antonescu şi votez cu el. Mi se pare un tip cu bun-simţ şi mult mai sincer decît restul din şleahta de prezidenţiabili. În schimb, mi s-a accentuat antipatia faţă de absolut toate partidele politice şi faţă de politică în general. Dacă e adevărat că politica e o curvă, eu mai bine fac o labă.