Colegul Bărbosu a dat acum cîteva săptămîni (pe un blog care acum s-a închis) o secvenţă din „The Great Dictator” în care „Hynkel” (Hitlerul lui Chaplin) se juca cu un balon pe care era desenată harta lumii. Trimiterea la Băsescu era evidentă. Am revăzut recent „Dictatorul” lui Chaplin şi cred că într-o altă secvenţă cei doi (Hitler şi Băse) seamănă înfiorător de tare. V-o redau mai jos. Mare atenţie la privirea lui Chaplin (ochiul stîng faţă de ochiul drept)!

PS – Dacă nu l-aţi văzut, uitaţi-vă la „The Great Dictator”. Dacă l-aţi văzut, mai uitaţi-vă o dată. Între prima şi a doua vizionare a filmului am văzut zeci, poate sute de comedii. Dar „Dictatorul” este de departe cea mai bună comedie pe care am văzut-o vreodată. Nu mai zic că un film atît de curajos despre Hitler, vizionar chiar, făcut (chiar şi din America) în anul 1940 (!) mi se pare un gest incredibil. Iată şi o selecţie din film, zic eu convingătoare: