Explorați măciulia Carpaților

”Explore the Carpathian Garden”, zice noul nostru brand de țară. Cred că și cunoscutul filolog Ion Iliescu s-ar lua cu mâinile de chelie auzind o asemenea stupizenie. Cum adică ”grădina carpatină”? Ce, Carpații au grădină? Vi s-a întâmplat vreodată să scăpați mingea în grădina Carpaților și Carpații să vă taie mingea cu cuțitul? I-ați văzut pe Carpați la bustul gol, bronzați ca tractoriștii și cu o bască cu însemnele unei echipe de baschet din NBA, dând cu sapa la ei în grădină? Sau ați văzut Carpații îmbătându-se și dormind dimineața printre răsadurile de roșii, pentru că noaptea, când au venit acasă, nu au mai știut exact la ce ușă stau?

Uneori mă întreb dacă nu cumva doamna Udrea nu e proastă, ci dimpotrivă, e într-atât de inteligentă încât o face special: propune (vorba unui coleg) retarzenii tocmai ca să mai fie subiect de presă câteva săptămâni. E și ăsta un mod de a-ți promova țara: îi faci o reclamă idioată despre care să vorbească toată lumea. Ba nu! Rectific: o reclamă despre care vorbește toată lumea nu e o reclamă idioată, ci una eficientă. Uitați-vă la tabloide și la tâmpeniile pe care le scriu (nu, nu pot să cred că redactorii de acolo sunt chiar atât de penibili pe cât scriu) și o să vă dați seama că sunt situații (și încă multe!) în care scopul scuză mijloacele.

Totul e să nu ne popularizăm, dracului, prea tare și să vină străinii să se pișe la noi în grădină.