Litoralul Mării Negre e un loc mai ciudat și mai sfidător la adresa legilor fizicii decît mai celebrul (pe nedrept) Triunghi al Bermudelor. De ce zic că sfidează stațiunile românești fizica? Nu știu exact, că eu luam numai 5 la fizică. Mă gîndeam de fapt la o fizică a bunului-simț, care ar spune cam așa: dacă un loc e de căcat și știi că te vei simți prost acolo, nu te duci. Sutele de mii de retardați care, desigur, ”aleg” să-și petreacă vacanța pe malul mării nu doar că încalcă acest principiu de bun-simț, dar își mai creează și alte probleme ca să reușească să guste din căcatul plajelor autohtone: stau în trafic, cheltuiesc bani și se calcă în picioare cu norodul. De ce? Tocmai! Habar n-am! O fi și asta o strategie de marketing: ca să faci un rahat dezirabil, îl faci greu de obținut. Cred că dacă ar putea ajunge la mare într-o oră, iar acolo ar fi plaje aerisite și prețuri mici, nu s-ar mai duce nici un mujic.

Eu în 2006. într-o mizerie de restaurant din Costineşti, pe vremea cînd eram slab şi bronzat, dar la fel de mulţumit de calitatea serviciilor

Îmi amintesc de Marea Neagră ca prin vis. Și nu pentru că nu am mai fost de mult, dar știți cum e cu amintirile traumatizante: ai tendința să le reprimi. Oricum, din vasta mea experiență în ale litoralului, mi-am formulat o concluzie clară: de departe cea mai de căcat stațiune este Costineștiul. În Costinești poți asista zilnic la două fenomene naturale fascinante și puternic interdependente: fluxul mării și fluxul proștilor. Cînd marea se retrage, proștii înaintează înspre apă. Cînd marea înaintează, proștii se retrag. E ca un dans stupid dansat în chiloți de baie și cu un prosop în mînă. Dar plaja în care calci la propriu doamne în pizdă pentru că nu ai pe unde merge e cel mai puțin deranjant lucru la Costinești. Drumul (de obicei lung) pînă la plajă, în schimb, e în top 3. Pînă ajungi să-ți strecori prosopul pe sub vreun coș de gunoi, apuci să înveți toate manelele la modă mulțumită teraselor și tarabelor îmbietoare din acel sătuc infect cu renume de loc pentru tineret. Celelalte două prezențe în top 3 sînt discoteca Ring (unde nu o să vă vină să credeți, dar proștii fac coadă ca să intre) și restaurantele. Nu veți întîlni nicăieri servire mai scandaloasă ca la Costinești. La Costinești, chelnerii îți scuipă în ciorbă preventiv, să fie siguri că nu le vorbești urît. Dacă îi mai și superi, apăi atunci au niște farfurii cu scuipat în care-ți toarnă puțină ciorbiță.

Deci da, dacă mergi la mare în România ești prost, iar dacă mergi la Costinești ești pur și simplu incredibil de prost.