Mi-am făcut curat prin calculator și am găsit o idee mai veche de-a mea, care ar merge numai bine cu criza de azi. M-aș apuca s-o scriu și s-o public, dar n-ar ieși mișto. Vrea cineva s-o filmăm?

Titlu: Ghid de supraviețuire pe timp de criză și pensie mică (sau gen)

Personajele: (Bonetă și Claidu) doi pensionari duri, niște războinici pe frontul foamei, adaptați perfect mediului și pensiei de circa 300 de lei fiecare, hai, 250. Sînt amîndoi îmbrăcați în haine tipice de pensionari (ea în capot, el în cămașă de poliester cu pantaloni de trening), dar au cîteva accesorii care îi diferențiază de restul pensionarilor muritori de foame: sînt mînjiți pe față cu catran ca în ”Comando pentru fetița mea” (Schwarzenegger , 1985), au sacoșe de rafie kaki pentru camuflaj, cuttere cu care se reconectează singuri la cablu, după ce sînt tăiați pentru neplată, și cadru de mers cu picioarele foarte ascuțite, cu care pot aduna tot felul de chestii de pe jos. Sînt extrem de ingenioși: cînd nu pot să fure sau să înșele, mănîncă și beau orice căcat de pe stradă. Pentru că EI sînt supraviețuitori. Cei mai de temut prădători dintre pensionari, urmăriți de administratorii și factorii poștali din toată țara, acești Bonetă și Claidu ai crizei au venit la TV ca să-i învețe pe cei ca ei cum să supraviețuiască fără absolut nici un ban în jungla urban-capitalistă. Au o singură slăbiciune: ”vremea lui Ceaușescu”, expresie la care revin invariabil în fiecare episod, moment în care lasă garda jos și sînt prinși de brațul anemic al legii.