Oengiștii, ecologiștii, hipsterii de gherila care merg cu biciclete vintage, poponarii, alarmiștii, îngrijorații de soarta planetei, plantatorii de pomișori, posesorii de mașini hibrid și adepții teoriei încălzirii globale. Aceștia, cu toții, au uitat de unde au plecat. Nici unul nu pare să-și mai amintească cine a fost adevăratul pionier al poponăriei cu salvarea planetei. Consider că e de datoria mea să le amintesc, cu atît mai mult cu cît vorbim despre cel mai vechi desen animat (ăsta și țestoasele ninja) pe care mi-l mai amintesc, de cînd eram copil.

Pămîîîînt, foooc, vîntuuuri, apăăăă, sufleeeet (how gay was that!?), by our powers combined, he is Captaaaaain Planeeeeet!

Pe vremea aia Captain Planet era un ciudat. Să fii ecologist era ceva deosebit, tocmai de aia ne fascina pe noi, copiii care ne uitam la el. Acum Captain Planet se răsucește în Pămînt cînd vede că s-a umplut lumea de iubitori de natură cu inele în urechi. Cîteodată îmi doresc ca Planeta să moară doar ca să nu le dea ăstora satisfacție.

Refuz să-l iau la mișto pe supereroul copilăriei mele doar ca să vă dau vouă satisfacție, așa că mă opresc aici. Atît să țineți minte: o fi fost el Captain Planet mai gay decît Dragoș Bucurenci, dar măcar el locuiește în pămînt, nu are bicicletă cu care să încurce traficul și are o parting  phrase mai cool decăt a lui Mircea Badea (”The power is yours”).