Octombrie 2010. În presă apar stenograme ale unor discuții purtate de Sorin Ovidiu Vîntu cu șefii trustului Realitatea Cațavencu. Spicuiesc:

S. O. VÎNTU: -Bun, şi Doru, încă o chestiune, tati : să nu avem discuţii : Academia Caţavencu a devenit din momentul preluării mele (…) o organizaţie patronală. Ea trebuie să răspundă intereselor patronatului. Intereselor de business ale patronatului. Acest lucru trebuie vorbit cu oamenii. (…) Academia Caţavencu, ca orice instituţie de presă din trustul meu, răspunde intereselor patronatului. Punct! De data asta am vorbit cu Sergiu, va veni, vom discuta pe faţă cu toţi oamenii. Cui îi place rămâne, cui nu-i place pleacă. S-a terminat cu glumele de genul independenţă editorială (…).

Am făcut pariuri în redacție dacă în numărul care avea să urmeze vor aborda subiectul. Mulți nu-i credeam în stare de asemenea tupeu. Ne-am înșelat. Imediat după incident, Cațavencu publică niște stenograme inventate voit grosolan între (sanchi) diverse personalități din sfera politic-sportivo-religioasă. Nici un cuvînt despre ”s-a terminat cu glumele de genul independență editorială”. Mă mir că nu au insinuat că era și aia o invenție de-a lor. Dar se cam subînțelegea.

Martie 2011. Kamikaze anunță (săptămîna trecută) publicarea unor telegrame de proveniență Wikileaks. Un cititor al site-ului nostru are o premoniție:

Nea says: Eu aştept să le citesc pe Caţavencu, sunt sigur că o să le publice deontologii, cu comentarii d’alea, pline de umor.

Iarăși avem dubii. Mai ales că, anticipînd un fîs mediatic, Patrick Andre de Hillerin bagatelizează voios importanța cablogramelor, în A.C. din 25 martie:

”Mă bucur că printre membrii CRJI nu se află şi oameni de la Cancan, Click sau Libertatea, pentru că, în acest caz, am fi avut parte de o irosire a interesului public prin publicarea de informaţii interesante strict pentru coafeze.”

În săptămîna care a urmat (adică asta), Cațavencu publică sub titlul whiskylinks (dat de Mușat în 1991, la început de an chiar) niște telegrame inventate de ei. Măcar niște mulțumiri că le-am stabilit agenda și le-am facilitat umorul și în numărul ăsta ar putea să ne transmită.