Proprietarul apartamentului în care stăteam în chirie nu era un om foarte inteligent. Avea fruntea cam cît penisul lui Mircea Badea în erecție. Îngustă, da. Slabă poantă, știu. Adică Badea o are mică, hăhă. Revenind, avea fruntea atîtica în ciuda faptului că freza îi era atent dată în sus/pe spate cu gel, ca să pună în evidență inteligența de dedesubt.

Ei, și într-o zi n-am avut bani de chirie. Pula mea, pierdusem 20 de euro. Nu-i găseam neam. Nu știu dacă am schimbat mai puțin cu 20 sau dacă i-am scăpat din chită, cert e că erau 300 în loc de 320. Ca să continui povestea, trebuie să poposim puțin în altă zi, anterioară celei pe care m-am apucat să v-o evoc.

La o săptămînă după ce mi-am cumpărat mașina cea nouă (se întîmpla pe la sfîrșitul lui decembrie 2010), m-am dus să-mi iau rovinietă. Ca orice român care se respectă, nu dădusem avans la creditul de la bancă toți banii pe care-i aveam. Ce, io-s prost? Să rîdă oamenii de mine pe urmă că-s sărac? Nu, tăticu, io mi-am păstrat niște biștari, să am și mașină și bani după ce achiziționez bolidul bijuteria pe patru roți. Ce dacă e avansul mai mic și rata mai mare? Acu mai contează că-i 14 sau 13 pe lună? Neah! Așa că eram în bani. Și, cum rovinieta pe un mi s-a părut neasemuit de ieftină în comparație cu posibilitățile mele financiare, m-am gîndit să fac o aroganță: m-am uitat după chestii scumpe în PECO. Fiind Petromul de la Motru și neavînd nevoie de lubrifiant Durex, ciocolată Ritter sau suc Coca Cola, m-am orientat către cealaltă chestie scumpă din magazin: un joc Monopoly. Mai scump cu vreo 30 de lei decît rovinieta pe un an, ca să vă faceți o idee.

Și acum revin la povestea nr. 1: îmi lipseau, deci, 20 de euro din banii de chirie. Nu știu dacă ați observat, dar banii de la Monopoly nu arată deloc a euro. Dar deloc! Ei, eu m-am gîndit că poate cine știe, o singură hîrtie de 20, fie ea și de la Monopoly, într-o grămadă cu alte trei de o sută, nu se va cunoaște. Atîta timp cît n-ai alte hîrtii de 20 cu care s-o compari… Și-am avut dreptate. Proprietarul a luat senin și hîrtia de 20 de la Monopoly, pe lîngă cele trei sute adevărate.

Recunosc, Monopoly-ul a fost ceva mai scump de 20 de euro, deci nu mi-am amortizat încă investiția. Dar mai sînt și luni de chirie, și proprietari afruntați.