Pattie Boyd mă fascinează. E cea mai celebră pițipoancă din istorie. O iubesc de mult timp.

Pițipoanca, după toate accepțiunile, este o femeie proastă și cu un bun-gust îndoielnic. Nu există nici o dovadă că Pattie Boyd ar fi fost proastă sau de prost-gust. Dar eu știu asta.

Însă, la o femeie, frumusețea scuză tot. Să fim serioși, inteligentele urîte nu ne interesează cîtuși de puțin. Alea sînt bărbați. Putem să bem bere cu ele și să ne pișăm împreună din picioare. Dar atît. La femei, frumusețea bate inteligența oricînd. Știu ele ce știu cînd se supără mai tare cînd le faci urîte decît atunci cînd le faci proaste. Eu știu că Pattie Boyd este proastă și țărancă, dar era atît de frumoasă încît nu mi-ar fi păsat. I-aș fi dedicat multe posturi pe blog. Și multe alte chestii pe care le-aș fi făcut, dacă aș fi cunoscut-o și dacă am fi avut vîrste asemănătoare.

Pattie Boyd a fost căsătorită cu George Harrison și cu Eric Clapton. John Lennon și Mick Jagger au avut o pasiune pentru ea. Clapton și Harrison au fost cei mai buni prieteni, pînă să intervină pasiunea comună pentru Pattie. Fără remușcări, Clapton i-a suflat nevasta celui mai bun prieten. Și i-a scris și enșpe cîntece ca s-o convingă. Clapton și Harrison nu și-au mai vorbit niciodată.

Apropo, pentru Pattie s-au scris unele dintre cele mai frumoase cîntece de dragoste din istorie. Au fost multe, eu îmi amintesc de patru. Layla și Wonderful Tonight, de exemplu, cele mai celebre melodii ale lui Clapton. Dar preferatele mele sînt I Need You și (mai ales) Something. Ambele scrise de Harrison. Harrison a scris puține cîntece la Beatles. Nu chiar două, ca Ringo, dar în orice caz foarte puține. Ei, acestea două sînt mai bune decît (aproape) toate cîntecele lui Lennon și-ale lui McCartney. Uite și melodia, și fata:

Pattie Boyd arată ca o pițipoancă, cred că sînteți de acord cu mine aici. Nu e doar că-i proastă. E mai rău de-atît. Frumusețea ei nu are nimic misterios, nu ascunde nici o urmă de subtilitate, privirea ei nu e niciodată melancolică. Dar e atîîîît de frumoasă, cu toate astea. La prima vedere, explicația e pur matematică. Are ochi mari și frumoși, nas perfect, gură mică, buze cărnoase. Pare simplu. Cunosc personal cel puțin 10 femei care corespund descrierii. Unele (poate chiar toate) mai interesante și cu o mai mare propensiune către profunzime. Dar tot n-arată ca asta. Îmi pare rău, fetelor. Pattie Boyd e cea mai frumoasă femeie din lume.