Citatele sînt la modă mereu. Cînd eram eu mic și prost și fetele de vîrsta mea erau la fel de mici dar mult mai proaste (și totuși geniale pe lîngă astea de azi), se purta Oscar Wilde. Printr-a doișpea eram absolut convins că Oscar Wilde a spus deja toate chestiile spirituale, amuzante și profunde care erau de spus. Orice încercare de a cita pe altcineva era futilă și chiar futută. Și Oscar Wilde era chiar ok, la urma urmei. În fond, el a zis că englezii au multe în comun cu americanii, cu excepția limbii și că un bărbat poate fi fericit cu o femeie atîta timp cît nu o iubește. Deci da, mi le amintesc și acum.

Dar timpurile se schimbă, dragul meu poponar Watson, și în anii 2000 Oscar Wilde s-a dus exact cum i-ar fi plăcut să se ducă, dac-ar fi putut să-și aleagă: pe pulă. A fost înlocuit de filosofi numai buni de citat în oracolele gimanziale, de scriitori de doi lei care prestează la kilogram și de artiști închipuiți care scriu poezie fără nici o noimă despre care ei înșiși decretează că e genială. Dintre aceștia, cel mai tăvălit e Octavian Paler. Un moșuleț insipid și ușor antipatic pe care niște tîmpiți l-au transformat (nu mă-ntrebați de ce, deși aș avea ceva bănuieli) în Oscar Wilde-ul noii generații.

Cum exact la ora la care eu scriu aceste rînduri și mai ales la ora la care voi le citiți, zeci de mii de compatrioți pseudointelectuali scrutează Google-ul în căutare de textulețe profunde pe care să și le pună la statusuri, vă invit să luptăm împotriva imbecilizării oferindu-le o alternativă. O colecție a celor mai mișto chestii pe care le-a spus Paler, în premieră. Cu fiecare citare a uneia dintre aceste cugetări pe un cont de orice, un delfin din Marea Japoniei este salvat de la tranșare.

1. ”Dă-mi și mie sarea.” (Octavian Paler)
2. ”Îți place, curvo?” (Octavian Paler)
3. ”Știi cumva unde e telecomanda?” (Octavian Paler)
4. ”Oare or să se prindă vreodată că nu am nimic de spus?” (Octavian Paler)
5. ”Nota, vă rog!” (Octavian Paler)
6. ”La ce oră e meciul?” (Octavian Paler)
7. ”E bine că nu e rău” (Octavian Paler / Gheorghe Hagi)
8. ”Dar, domnule ofițer, nu știam că are 14 ani!” (Octavian Paler)
9. ”Căcat!” (Octavian Paler)
10. ”Cine mă citează ce-am zis, mă-sa-i curvă!” (Octavian Paler)